Pages

Wednesday, June 1, 2011

Kongsi Buku Yang di Baca

Assalamualaikum....

''Armagedon 2012, Bencana Akhir Zaman'', pertama kali melihat buku ini membuatkan hati saya terpaut untuk memiliki buku berkenaan. Pada masa yang sama, rase teruja untuk mengetahui apa yang ingin dikongsikan oleh penulisnya menyebabkan saya tidak fikir panjang untuk mendapatkan buku tersebut. Alhamdulilah..sememangnya banyak manfaat yang diperoleh setelah membaca buku ini.

          Buku jenis Islam/biografi ini setebal 558 m/s hasil tulisan  saudara Muhammad Alexander, dari Indonesia. Sememangnya, penulis dari negara jiran kita hebat2 ya..Buku ini mempuyai sebanyak 22 bab dan kandungannya menjelaskan kajian berkenaan pelbagai fasa kiamat dalam Al-Quran dan hadis. Selain itu, buku ini mengingatkan kita supaya teguhkan keyakinan bahawa hari kiamat itu pasti datang dan hanya Allah sahaja yang mengetahui bilakah kiamat itu akan tiba. Kita sebagai hambaNya perlulah mempersiapkan diri dengan memperbanyakkan amal untuk menghadapi hari Kiamat nanti. Sebagaimana peringatan Rasulullah dalam hadisnya :

''Bersegeralah melakukan amal-amal soleh sebelumnya datang 6 perkara, iaitu Dajal,ad-Dukhan (asap), binatang melata di bumi, terbitnya matahari dari sebelah barat. kehancuran yang total, kematianmu sendiri''
(Sahih Muslim, Bab Fi Baqiyyah min Ahadiitsi Ad-Dajjal 18:87)

Bagi yang berminat, bolehlah dapatkan buku ini kat kedai buku ya..Saya percaya ada antara kalian  sudah pun khatam baca buku ni..Sekadar perkongsian berkongsi perkara yang bermanfaat...InsyAllah ada kelapangan saya akan ulaskan lagi isi kandugan buku ini dalam blog saya untuk tatapan pengunjung..Sekian saje untuk kali nie :)




                                            Cover page buku Armagedon 2012, 
                                                   Bencana Akhir Zaman

No comments:

Post a Comment